Social media är inte längre ett fenomen som rör sig i det dolda. Som bara en del ”har”. Det finns nu över allt, i olika former. Den mest enande faktorn bland tillfrågade experter som förutspådde förra året var att social media inte längre skulle vara ett fenomen, utan en självklarhet. Men också att det är slut med bullshitet. Taktiken att kasta allt på väggen och se vad som fastnar, är inte längre aktuell. Nu trappas det upp. Både från de köpande och säljandes sida. Reklamkostnaderna ökar och företagare vill se tydligare ROI (return of investment).

Så vad händer då? Användandet går upp och ner. Populariteten i kanalerna växlar. Användarstatistiken kan vara svåråtkomlig och alla vill ha din uppmärksamhet. Nya målgrupper entrar marknaden. De väldigt unga. De lite äldre (och de jättegamla!). Det blir plötsligt kaos igen när nya målgrupper ska hitta sitt sätt att hantera social media, förstå ”reglerna” och hitta sitt sätt att publicera på. Men, det är ett beroende (likt alla andra) som är här för att stanna.

Kaos. Knas. Krångel. Kreativitet. Kostnadseffektivetet. Köpkraft.

Det finns massor att lära och massor att läsa. I den här bloggen kommer jag sortera i informationsbruset och dela med mig av mina tankar och tips. Samt bjuda in mängder av andra kunniga personer som kan sprida kunskap inom sina expertområden.

En ny nivå på selfien? En selfie på en selfie? En man som tar en selfie, med en analog kamera

Yours ever,
Miss Malin

Knark, löpning och annat samtidsberoende.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *